10-10-2011

The Baseballs

Afgelopen maandag 3 oktober werd ik verrast door mijn vriendin, Orlanda. Als (laat) verjaardagscadeau nam ze me mee naar een concert van the Baseballs. Een Duitse groep die bekende popnummers covert in jaren ’50 stijl.





Het was een show van jewelste met zelfs een brandende piano op het einde. Het mooiste stuk vond ik wanneer alle muzikanten en zangers zich rond 3 microfoons vooraan verzamelden en in a capella begonnen. Prachtig! Ik kende ze eerst niet goed, maar ik ben fan geworden.

Photobucket

Photobucket

Niet veel met de lagere school te maken denk je op het eerste gezicht. Maar ik zat te denken … Als kinderen nu eens hun favoriete liedje van de radio, omvormen tot een hele andere stijl. Bv. van een liedje van Lady Gaga een klassieke versie maken, een hiphop of rap versie, een schotse versie, … De mogelijkheden zijn eindeloos. Met een muziekkoffer in de klas kom je al een heel eind. De kinderen zijn bezig met hedendaagse muziek die hen interesseert en ondertussen leren ze andere muziekstijlen kennen en hopelijk waarderen.



Photobucket

Liefs,
Elke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten