23-10-2011

Jeugdkoor Keurioso


Meer informatie: www.facebook.com/keurioso

Twee weken geleden (lijkt al een eeuwigheid geleden) ben ik samen met Gwendolien naar een optreden van het jeugdkoor Keurioso gaan kijken in Dendermonde. Op uitnodiging van Bart Decoster (dank je wel!)

Het optreden werd gehouden in een modern kerkje. Het werd dan wel in een kerk gehouden -wat ik bijna onmiddellijk associeer met ‘saai’- maar dat was het zeker niet. Het koor bestaat uit kinderen en jongvolwassenen. Hierdoor werd voor mij aangetoond dat jonge kinderen de iets volwassenere muziek ook best aankunnen.

We hebben super leuke liedjes gehoord die je direct zou kunnen gebruiken in de lagere school. Mijn persoonlijke favoriet was het spokenlied. Tijdens dit lied werd er met de lichten gespeeld waardoor er een ‘enge’ sfeer gecreĆ«erd werd. Een super leuk idee voor op een schoolfeest!

Naast heel veel leuke liedjes (boevenlied, kannibalenlied, tango van twee muggen, …) hebben ze ons ook een staaltje body percussion laten zien. Dit zag er moeilijk uit, dus dit kun je beter bewaren voor de 3de graad.

Ik hoop dat ik de partituren van de liedjes of toch een CD te pakken kan krijgen want deze dingen zou ik heel graag gaan gebruiken in de klas.

Liefs,
Elke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten