24-11-2011

Art Basics for Children

Woensdagnamiddag ben ik naar Brussel gegaan voor mijn IP (Innoverend Project) Als bachelorproef moet ik samen met een zevental andere studenten het lokaal 174 op onze campus, omvormen tot een ultra muzische ruimte. Daarvoor baseren we ons op de werkruimte van ABC in Brussel. ABC staat  voor Art Basics for Children. In dit gebouw (dicht bij station Noord) staan onnoemelijk veel boeken over van alles en nog wat. Er staan tafels om aan te werken, er is een ruimte voor drama, een auditorium-achtige ruimte, een kamishibai-ruimte, … Kortom, er is heel veel te vinden.

Photobucket

Photobucket

ABC wil de kinderen uitdagen om zelf tot creƫren over te gaan. Ze worden geprikkeld door het materiaal, de boeken en de workshops. De meubelen zien er allemaal vrij basic uit. Als je de meubelen zelf allemaal al leuke kleuren geeft aan de meubelen, dan worden de kinderen hun prikkels al afgestompt doordat wij hen in een bepaalde richting sturen. Alle tafels worden iedere keer helemaal terug afgeruimd door de kinderen, zodat de volgende groep op een schone lei kan beginnen.

Photobucket

Photobucket
Werkjes van kinderen die woensdag in het ABC gewerkt hebben. 

Wijzelf gaan het lokaal 174 omtoveren tot een gelijkaardige muzische ruimte. Met zelf uitgezochte boeken, spelletjes, inrichtingmogelijkheden, … Alles in het thema van evenwicht. Ik heb er al super veel zin in om mijn eigen stukje uit te werken. Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs,    
Elke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten