13-12-2011

Handen en voetenkunst deel 2

Herinner je je nog mijn vorige post over handen en voetenkunst? Ik bedoel dan vooral die olifant van de kunstenaar Guido Daniele. Wel, vandaag hebben we daar in de klas, heel toevallig, nog veel meer rond gezien. Niet echt iets over deze kunstenaar maar wel over handen en wat je ermee kunt doen.
In een reclamecampagne voor de telefoon at&t (zelf nog nooit van gehoord maar dat doet er niet zoveel toe) worden handen op een heel kunstzinnige manier ingezet. De reclameboodschap luidt: 'Works in over 200 countries, like ...'
Deze reclamecampagne ziet dingen in handen waar ik zelf nog nooit aan heb gedacht.


Wijzelf kregen de opdracht om eerst eens aandacht te kijken en daarna (het leuke gedeelte) zelf de verschillende poses proberen na te doen. Het is ingewikkelder dan het lijkt!





De reclamecampagne heeft al voor veel opschudding gezorgd. Een aantal mensen vindt de beelden en het bijschrift racistisch. Ikzelf snap niet waar al deze furore om draait. Het enige wat ik zie is stereotypering, maar daar moet je toch tegen kunnen vind ik. 
Och ja, het is en blijft waanzinnig leuk (en mooi)!
Liefs,
Elke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten