27-12-2011

Kerstmis in Portugal

Zoals jullie misschien wel of niet weten, vertrek ik binnen 2 maanden (op 1 maart om precies te zijn) voor 3 maanden naar Beja in Portugal. Hiervoor volg ik iedere vrijdagavond Portugese les. Afgelopen vrijdag hielden we een klein kerstfeestje. Onze lesgeefster, Daniela, had speciale Portugese taart meegebracht, bolo rei genaamd. In deze taart zit heel veel gedroogd fruit. Omdat ik ziek was heb ik helaas maar een klein stukje kunnen proeven. Ik moet toegeven dat het niet echt mijn ding is, maar de andere cursisten vonden het heel lekker.

Excuses voor de slechte kwaliteit foto's. Mijn kabeltje van mijn camera is momenteel zoek (waar kan dat ding nou gebleven zijn?). Zodra ik het kabeltje gevonden heb, maak ik betere foto's.

Mijn vader vond in zijn stukje taart een klein beeldje van één van de Drie koningen. Daniela vertelde dat, wanneer je dat beeldje in jouw stuk taart hebt, jij volgend jaar de taart moet kopen. Ik vind het een zeer grappig gebruik. Mijn papa, lief als hij is, gaf het beeldje aan mij. Ik zie het beeldje als een klein gelukspoppetje dat me zal bijstaan in Portugal.

Volgens mij hebben we Melchior te pakken gekregen.

Op het einde van de les luisterden we naar een Portugees kerstliedje. Het is een liedje van de Braziliaanse band Tribalistas. Ik persoonlijk vind het een erg leuk liedje en het staat tijdens de feestdagen non-stop op repeat.


Prettige feestdagen iedereen!
Liefs,
Elke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten