05-12-2011

Letterkunst


Herinner je je deze foto nog? Deze heb ik genomen in Art Basics for Children in Brussel. Ik vond het zo'n leuk idee om zelf eens te proberen! Ik heb me er zelf nog niet aan kunnen wagen maar het lijkt me super leuk om eens uit te proberen in de klas. Maar volgens mij zou het wel eens veel moeilijker kunnen zijn dan het op het eerste zicht lijkt.


 In het ABC heb ik tussen de vele boekenrekken een boekje gevonden, dat met hetzelfde principe werkt. Jammer genoeg is het in het Engels maar het principe lijkt me wel vrij duidelijk. Met de beginletter van het dier, wordt het dier gemaakt. Het boek heet Alphabeasties. 



Op mijn zoektocht naar nog meer leuks op het internet, stootte ik op de kunstenares Keira Rathbone. Met letters, symbolen en verschillende lettertypes maakt ze echt de prachtigste dingen. Hieronder vind je een aantal voorbeelden van haar werk, maar er is nog zoveel meer. 





Liefs, 
Elke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten