15-01-2012

Dworp dag 1: Lang, heel lang geleden

Als een soort afsluiter van de moduele muzische school gingen we met het hele 3de jaar op creastage naar Dworp. Dworp is een vormingcentrum om je muzische capaciteiten te exploreren en te verbeteren. In het 1ste jaar van de opleiding zijn we hier ook al eens op creastage geweest. Toen werden we in een soort muzische bad gedoopt waarin we kennis maakten met verschillende leuke oefeningen om zelf te gebruiken in de klas.
Deze keer was het aan ons om anderen in een muzisch bad te dopen. 

Bijna direct na onze aankomst kregen we een theatervoorstelling voorgeschoteld. Barbie-rama door Theater Tieret. In dit toneelstuk werden verschillende sprookjes op een leuke manier met poppen gespeeld door de sprookjessprokkelaar. Iedere sprookjesfiguur had, heel toepasselijk, de naam 'Barbie'. 

Foto met dank aan: Bart Decoster
In de middag volgde er een workshop rond werken met poppen. Een soortgelijke workshop hadden we jammer genoeg reeds gehad in het begin van het school jaar (zie hier). Toch heb ik hier nog het één en ander bijgeleerd zoals het beter leren bekken met een handpop. Ik vond het wel jammer dat we onze klaspop niet hadden meegebracht. Het zou fijner geweest zijn om daarmee te kunnen werken. 

's Avonds volgde de tweede theatervoorstelling. Het was een onsamenhangende voorstelling om ons zoveel mogelijk technieken en 'werkvormen' te laten zien. Heel leerrijk en inspirerend! Vooral het stukje met de projector en de spookmaskers.

Foto met dank aan: Bart Decoster
Ja dat zie je goed, dat ben ik. Ik moest Daltons neerschieten met pijl en boog. Als ik mijn pijl niet achterstevoren op mijn boog gestoken had dan was het misschien gelukt.
Liefs,
Elke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten